Partner serwisu
Drogi i autostrady

Odwołania do KIO ws. Zachodniej Obwodnicy Szczecina

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura
INTERCOR

Data publikacji:
20-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
20-11-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Głos Miasta Police

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Odwołania do KIO ws. Zachodniej Obwodnicy Szczecina
wiz. GDDKiA
Po ogłoszeniu wyników postępowania przetargowego na trzy odcinki Zachodniej Obwodnicy Szczecina, która powstanie w ciągu drogi ekspresowej S6, w przypadku dwóch z nich inni wykonawcy złożyli odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Oznacza to, co najmniej, opóźnienia w związku z podpisaniem umowy.

Zachodnia Obwodnica Szczecina, uważana przez wielu za inwestycję dekady, łącznie kosztować ma 8,3 mld zł.

Wykonawcy byli wybrani

Po blisko roku od ogłoszenia przetargu w grudniu 2024 roku, pod koniec października inwestorowi udało się wybrać najkorzystniejsze oferty dla wszystkich trzech odcinków. Jak informowała GDDKiA, złożone przez wykonawców dokumenty były dokładnie sprawdzane. Część ofert została odrzucona, jak oferta firmy CCS Claims Consulting Samson Zbigniew Szymczak dla odcinka Police - Goleniów, która była pozbawiona większości załączników, nie była zabezpieczona wadium, a nawet właściwie podpisana. Również dla odcinków Kołbaskowo - Dołuje i Dołuje - Police trafiły się sytuacje odrzucenia ofert, które były najtańsze - firma Intercor nie udzieliła wyjaśnień podczas badania ofert, a China Harbour Engineering Company wniósł wadium w nieprawidłowy sposób.

W związku z tym, ostatecznie najkorzystniejsze okazały się oferty: Porr na 776,76 mln zł dla odcinka Kołbaskowo – Dołuje, NDI na 694,78 mln zł dla fragmentu Dołuje – Police oraz oferta NDI i Dogus na kwotę 5,3 mld zł dla odcinka Police – Goleniów wraz z budową tunelu pod Odrą.

Są odwołania

Wszystko wskazuje na to, że na rozpoczęcie prac będzie trzeba jeszcze trochę poczekać. Jak informuje m.in. „Głos Miasta Police”, który powołuje się na Mateusza Grzeszczuka – rzecznika prasowego szczecińskiej GDDKiA – wobec dwóch odcinków wpłynęły odwołania do KIO. Są to fragmenty Police – Goleniów, czyli odcinek z tunelem, a także Dołuje – Police.

– Procedura w KIO potrwa prawdopodobnie kilka tygodni. To na pewno opóźni moment podpisania umów i start inwestycji, ale obecnie nie przewidujemy zmian w harmonogramie oddania trasy do użytku – powiedział rzecznik portalowi, co oznacza, że na ten moment nadal termin oddania drogi wyznaczony jest na 2033 rok.

Odcinek Kołbaskowo – Dołuje nie doczekał się protestu, co oznacza, że po standardowej kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych będzie możliwe podpisanie umowy.

Trzy odcinki realizacyjne

Budowa zachodniej obwodnicy Szczecina została podzielona na wspomniane trzy odcinki realizacyjne. Pierwszy z nich – Kołbaskowo – Dołuje – o długości 13,6 km rozpocznie się na połączeniu z II etapem obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13. Tu ZOS, poprzez nowy układ drogowy, włączy się do autostrady A6. Trasa przetnie następnie wiaduktem linię kolejową Berlin – Szczecin. Dalej droga będzie biegła w kierunku północnym, od wschodu omijając m. Będargowo. Za tą miejscowością będzie się znajdował węzeł drogowy Będargowo. Następnie S6 przetnie linię kolejową Szczecin – Stobno Szczecińskie (będzie tu estakada o długości 284 m – najdłuższy obiekt mostowy na całej ZOS). S6 między Dołujami i Skarbimierzycami przejdzie wiaduktem nad obecną DK10. Węzeł drogowy Dołuje powstanie 900 m na północ od DK10 i będzie łączył S6 z obwodnicą Mierzyna w ciągu DK10, która będzie budowana równolegle z ZOS przez GDDKiA i Miasto Szczecin. Wzdłuż S6 powstanie też łącznik do obecnego przebiegu DK10 między Skarbimierzycami i Dołujami. Dalej S6 będzie od zachodu omijać Wołczkowo (w pobliżu tej miejscowości będzie kończył się pierwszy odcinek realizacyjny ZOS).

Na tym odcinku powstaną dwa węzły drogowe i 18 obiektów mostowych, w tym osiem przejść dla zwierząt. W ramach inwestycji powstanie również obwód utrzymania drogi przy węźle Siadło Górne.

Fragment Dołuje – Police będzie miał 11,9 km długości. Odcinek ten rozpocznie się na zachód od m. Wołczkowo. Nowa trasa przetnie następnie drogę powiatową Wołczkowo – Dobra. Węzeł drogowy Dobra będzie zrealizowany w nowej lokalizacji. Połączy S6 od wschodu z obwodnicą Wołczkowa (przewidzianą do realizacji przez gminę Dobra), a od zachodu z ul. Dereszową i przez nią z istniejącą drogą powiatową. Dalej nowa S6 przejdzie między miejscowościami Sławoszewo i Bartoszewo. Na południe od tej pierwszej miejscowości będzie zlokalizowane Miejsce Obsługi Podróżnych (MOP) Sławoszewo. Dalej nowa S6 skieruje się na wschód. Trasa będzie wchodziła w tereny leśne, gdzie przewidziano realizację aż czterech górnych przejść dla zwierząt. Droga ekspresowa S6 na południe od Tanowa przetnie drogę wojewódzką nr 115 (DW115), a następnie na wschód od tej miejscowości DW114. Na połączeniu z DW114 powstanie węzeł drogowy Tanowo. Potem droga ekspresowa będzie prowadziła na północ od m. Trzeszczyn. Tu też będzie się kończył drugi odcinek realizacyjny ZOS.

W ramach tego odcinka powstaną dwa węzły drogowe i 14 obiektów mostowych, w tym cztery górne przejścia dla zwierząt i pięć dolnych.

Ostatni odcinek, tj. Police – Goleniów będzie najdłuższy, bo będzie liczył aż 23,4 km. Rozpocznie się około 1,5 km na zachód od węzła drogowego Police, który powstanie na połączeniu z ulicami Kuźnicką oraz Piotra i Pawła w Policach (prowadzącymi do Zakładów Chemicznych) oraz łącznikiem w kierunku DW114 i realizowaną obecnie przez gminę Police obwodnicą. Przy węźle będzie zlokalizowany obwód drogowy wraz z Centrum Zarządzania Tunelem. Tuż za węzłem rozpocznie się wlot do tunelu drogowego przechodzącego pod instalacjami Zakładów Chemicznych, liniami kolejowymi, DW114, terenami portu Police i nurtem Odry. Wylot zlokalizowany będzie około 500 m od wschodniego brzegu Odry. S6 po wyjściu na poziom terenu będzie biegła w kierunku m. Święta, omijając tą miejscowość od północy. Dalej droga będzie prowadziła w kierunku wschodnim, przechodząc na północ od m. Modrzewie, gdzie będzie zlokalizowany węzeł drogowy na skrzyżowaniu z DW111. Około 2,5 km na wschód od węzła drogowego Modrzewie powstanie MOP Bolesławice, na którym oprócz parkingów i toalet przewidziano rezerwę terenu pod budowę stacji paliw i restauracji. Trasa połączy się z istniejącymi drogami ekspresowymi S3 i S6 na węźle Goleniów Północ, który zostanie rozbudowany o relacje w kierunku nowej S6.

Inwestycja obejmie budowę dwóch węzłów drogowych i rozbudowę jednego, budowę 22 obiektów mostowych, w tym aż ośmiu nad ciekami wodnymi. Ich przyczółki będą rozstawione szerzej, aby zapewnić odpowiednią przestrzeń wzdłuż cieku na przejście dla zwierząt. Powstaną również dwa duże górne przejścia dla zwierząt.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura
INTERCOR

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wniosek o DŚU dla Drogi Czerwonej w I kwartale 2026

Drogi i autostrady

Wniosek o DŚU dla Drogi Czerwonej w I kwartale 2026

Damian Kelman 19 listopada 2025

Coraz bliżej finalizacji S11 na Pomorzu Zachodnim [zdjęcia]

Drogi i autostrady

Ostatnie obwodnice z PB100 w 2035 roku?

Drogi i autostrady

Ostatnie obwodnice z PB100 w 2035 roku?

Damian Kelman 18 listopada 2025

Zobacz również:

Wybrano wykonawców Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6!

Drogi i autostrady

Wybrano wykonawców Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6!

Damian Kelman 27 października 2025

Zachodnia Obwodnica Szczecina: Są oferty na dwa odcinki. Drogo

Drogi i autostrady

Są decyzje ZRID dla zachodniej obwodnicy Szczecina

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Wniosek o DŚU dla Drogi Czerwonej w I kwartale 2026

Drogi i autostrady

Wniosek o DŚU dla Drogi Czerwonej w I kwartale 2026

Damian Kelman 19 listopada 2025

Coraz bliżej finalizacji S11 na Pomorzu Zachodnim [zdjęcia]

Drogi i autostrady

Ostatnie obwodnice z PB100 w 2035 roku?

Drogi i autostrady

Ostatnie obwodnice z PB100 w 2035 roku?

Damian Kelman 18 listopada 2025

Zobacz również:

Wybrano wykonawców Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6!

Drogi i autostrady

Wybrano wykonawców Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6!

Damian Kelman 27 października 2025

Zachodnia Obwodnica Szczecina: Są oferty na dwa odcinki. Drogo

Drogi i autostrady

Są decyzje ZRID dla zachodniej obwodnicy Szczecina

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij